~Tepuk tampar dipagi hari~

welcome to my other side of world...
world where i'm free to express my feeling...

Monday 6 June 2011

~Redha~


Sudah bertahun aku menanti hati aku ini untuk redha dengan ketentuan...akhirnya aku nekad redha itu harus aku cari sendiri dan bukan ku nanti...
mungkin hati aku ini belum cukup kuat untuk menempuh setiap cabaran yang datang kepada ku tetapi aku harus yakin bahawa setiap dugaan yang datang pasti akan ada hikmah disebaliknya...
sebagai contoh mudah..orang yang pernah bersama kita menempuh kebahagian bercinta dan kemudian membuat keputusan untuk meninggalkan kita...apa yg perlu kita lakukan? Berdendam? Membenci atau memaki hamun dirinya? sudah pasti itu bukan penyelesaian terbaik...perkara pertama yang perlu kita lakukan adalah redha dengan ketentuan Allah.. sudah pasti Allah knows better than us.. bila hati kita sudah redha Insyaallah kita boleh menerima keputusan itu dengan penuh rasional nya...
hari ini aku ingin membka langkah kaki ku untuk menampak kearah keredhaan Allah... walaupun bukan mudah untuk aku melangkah aku akan terus berusaha hingga aku berjaya.. biar aku jatuh terduduk beberapa kali pun aku sanggup asalkan aku jiwa ku sentiasa tenang mengingati kekasihku yang hakiki...

No comments:

Post a Comment